Am tot auzit in ultimul timp pe la canalele de stiri si pe net ca Inspectorii antifrauda de la ANAF te pot opri in trafic! Sincer, nu imi venea sa cred, asa ca m-am apucat de cautat!
Toti cei care vorbeau despre acest subiect se refereau la Art. 89 din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier, care inainte de schimbare arata asa:
„Art. 89
(1)Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
a)politistii de frontiera;
b)indrumatorii de circulatie ai Ministerului Apararii;
c)agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
d)personalul autorizat din zona lucrarilor pe drumurile publice;
e)membrii patrulelor scolare de circulatie, la trecerile pentru pietoni din apropierea unitatilor de invatamant;
f)nevazatori, prin ridicarea bastonului alb, atunci cand acestia traverseaza strada.”
Dupa modificare, arata asa:
„Art. 89
(1)Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
a) politistii de frontiera;
b) indrumatorii de circulatie ai Ministerului Apararii;
b1) functionarii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care efectueaza semnalul in exercitarea atributiilor de control specifice, conform legii;
c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
d) personalul autorizat din zona lucrarilor pe drumurile publice;
e) membrii patrulelor scolare de circulatie, la trecerile pentru pietoni din apropierea unitatilor de invatamant;
f) nevazatori, prin ridicarea bastonului alb, atunci cand acestia traverseaza strada.”
Din pacate au prezentat informatia deformat,cu intentie sau fara! Cine a cautat Regulamentul de aplicare al Codului Rutier si l-a citi s-a lamurit despre ce vorbesc!
Sa va explic!
Ce au prezentat ei, este doar Art. 89 din Regulamentul de aplicare al Codului Rutier, dar nimeni nu s-a interesat ce contine Art. 88 din respectivul Regulament! De ce? Poate o sa aflam, poate nu!
Eu l-am citit si va spun ca Inspectorii antifrauda NU ne pot opri in trafic! Ei pot sa dirijeze circulatia si nimic mai mult! Au cu totul alte responsabilitati, dar nici una nu se refera la controalele din trafic, ci la dirijarea circulatiei atunci cand sunt in misiune!
Voi prezenta, pentru lamuriri, continutul Art. 88 din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier:
„SECTIUNEA 6: Semnalele politistilor si ale altor persoane care dirijeaza circulatia
Art. 88
(1)Semnalele politistului care dirijeaza circulatia au urmatoarele semnificatii:
a)bratul ridicat vertical semnifica „atentie, oprire” pentru toti participantii la trafic care se apropie, cu exceptia conducatorilor de vehicule care nu ar mai putea opri in conditii de siguranta. Daca semnalul este dat intr-o intersectie, aceasta nu impune oprirea conducatorilor de vehicule care se afla deja angajati in traversare;
b)bratul sau bratele intinse orizontal semnifica „oprire” pentru toti participantii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circula din directia sau directiile intersectate de bratul sau bratele intinse. Dupa ce a dat acest semnal, politistul poate cobori bratul sau bratele, pozitia sa insemnand, de asemenea, „oprire” pentru participantii la trafic care vin din fata ori din spate;
c)balansarea, pe timp de noapte, in plan vertical, a unui dispozitiv cu lumina rosie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant semnifica „oprire” pentru participantii la trafic spre care este indreptat;
d)balansarea pe verticala a bratului, avand palma orientata catre sol, semnifica reducerea vitezei;
e)rotirea vioaie a bratului semnifica marirea vitezei de deplasare a vehiculelor sau grabirea traversarii drumului de catre pietoni.
(2)Politistul care dirijeaza circulatia poate efectua semnal cu bratul ca vehiculul sa avanseze, sa depaseasca, sa treaca prin fata ori prin spatele sau, sa il ocoleasca prin partea sa stanga sau dreapta, iar pietonii sa traverseze drumul ori sa se opreasca.
(3)La efectuarea comenzilor prevazute la alin. (1) si (2), politistul poate folosi si fluierul.”
Oare cei care au facut reportajele s-au documentat intr-adevar? Si de ce ne prezinta informatii deformate si incomplete?